Leeswijzer - Greenhouse
Opdracht
Greenhouse wil aan partners en klanten voice assisted shopping gaan aanbieden. Ze zijn nu bezig met een onderzoek naar de Transaction API van Google en vragen zich af wat er allemaal mee mogelijk is. Dus gaven ze ons een "development" opdracht door ons te laten onderzoeken hoe de API werkt en hoe we dit kunnen verwerken in een applicatie. Hierbij gaven ze ons de casus van Houben Worstenbrood. Dus we zouden een demo gaan maken van ons product om bijvoorbeeld worstenbroodjes te bestellen bij Houben.
Aanpak
We splitsten onze projectgroep op in meerdere delen om zo meerdere uitgangspunten te hebben. De opdracht van Greenhouse was redelijk beperkt, dus hebben we die zelf uitgebreid met marktonderzoek, gebruikersonderzoek en business ideeën.
Terwijl het onderzoek naar Dialogflow en de Transaction API flink aan development werd besteed, heb ik me gefocust op onderzoek naar verschillende Digital Assistants en hoe ze momenteel online voice shopping aanpakken. Dit vergeleek ik met elkaar om zo zelf ook tot nieuwe ideeën te komen die we in ons project konden gebruiken.
Ik heb ook een marketing plan en ontwerp voor de demo die we bij de eindpresentatie zouden geven gemaakt. Die demo was een soort proof of concept (dat wel echt werkt) om aan stakeholders en potentiële klanten te laten zien hoe een voice shop ervaring kan werken.
Reflectie
Dit project kwam moeilijk op gang voor ons hele projectgroepje. De opdracht die we hadden gekregen van Greenhouse was vrij ingekaderd, dus we moesten zelf onderzoeken "erbij verzinnen", omdat we anders alleen maar zouden gaan programmeren. Toch vind ik dat we dit goed opgelost hebben.
We hebben achterliggende onderzoeken gedaan om meer inzichten te krijgen in Digital assistants, voice based shopping en marketing plannen. Toch vind ik zelf dat ik misschien meer had kunnen doen als ik eerlijk ben. Al was het vrij moeilijk om zomaar meer te gaan doen. De kern van de opdracht die Greenhouse gaf was moeilijk uit te voeren in een groep. Met meerdere mensen aan development werken was in deze situatie niet echt optimaal.
Toch hebben we er deze keer weer iets moois van gemaakt en Greenhouse was zwaar tevreden. Ik vind zelf dat ik goede onderzoeken heb gedaan en ik heb van dit project weer veel geleerd.
Beoordelingsdimensie
Bewijs
Oordeelsvorming
Trends
Concept
Business-model
Marketing
Communicatie
Professionele houding
Design
User Experience
Gebruikersonderzoek
Design & Development
Last updated
Was this helpful?