Portfolio S6 Arne Reijntjes
  • Homepage portfolio
  • Handpicked
    • Handpicked
      • Thetford
        • Onderzoek
        • Concepting
      • VDH
  • Futuris
    • Futuris
      • Leeswijzer - Futuris
      • Onderzoek
      • Concepting
      • Design
      • Development
  • Greenhouse
    • Greenhouse
      • Leeswijzer - Greenhouse
      • Concept
      • Onderzoek
      • Marketing
      • Design en UX
      • Professionele houding
  • The Distrikt
    • The Distrikt
      • Leeswijzer - The Distrikt
      • Concept
      • Onderzoek
      • Trends
      • Business & Marketing
      • UX
      • Development
      • Communicatie
      • Oordeelsvorming
      • Professionele houding
Powered by GitBook
On this page
  • Concepting 'sessie' 1
  • Concepting 'sessie' 2
  • Concepting 'sessie' 3
  • Ons concept

Was this helpful?

  1. Futuris
  2. Futuris

Concepting

Futuris is een bedrijf

PreviousOnderzoekNextDesign

Last updated 6 years ago

Was this helpful?

Voor de vraagstelling van Futuris zijn we gaan denken hoe we cliënten kunnen overhalen en motiveren naar hun werk te komen. Hiervoor was de eerste concepting sessie.

Concepting 'sessie' 1

We zijn zo uitgekomen bij een applicatie waar cliënten en begeleiders gegevens kunnen bijhouden in een 'gamified experience'.

Concepting 'sessie' 2

In onze tweede concepting sessie zijn we dieper ingegaan op hoe we nou daadwerkelijk die app voor ons zien en wat er allemaal in zou kunnen en moeten komen.

Concepting 'sessie' 3

Concepting sessie 3 was om vast te stellen wat we de cliënten nou proberen te bieden. We kwamen uit op het feit dat we ze een duidelijk beeld willen geven voor hun toekomst. Laten zien dat het nuttig is wat ze doen door het zo concreet mogelijk te maken.

Ons concept

Voor meer diepgang in de opdracht, zie de probleemanalyse die we hebben gemaakt.

Het concept waar wij uiteindelijk bij zijn gekomen is een applicatie waar cliënten van Futuris hun voortgang in hun werk kunnen meten en positief beloond worden door goed te werken. Dit door van de ervaring een "Gamified experience" te maken.

  • Level syteem

  • XP

  • Een geld systeem

  • Prestaties

  • Een winkel waar beloningen gekocht kunnen worden met geld

Al onze ideeën en brainstorming hebben we verwerkt in een concept document

De Schmeck app

Voor onze Schmeck app hebben we een MoSCoW opgesteld:

Must have

Should have

Could have

Won't have

Web-app

Connectie met ORA

(urenregistratie)

Native-app

Bonus met echte meerwaarde

Feed

Voorlichting over branches

Streaks

Verzuim meld functie

Levels

We hebben de applicatie "Schmeck" genoemd naar het geld dat je kunt verdienen in de app "Schmeckles". Dit was eerst meer als grap, maar het is wel blijven hangen dus zijn we het blijven gebruiken.

Veel cliënten van Futuris gamen graag (zie ), dus hebben we geprobeerd zoveel mogelijk functies en systemen in de applicatie te stoppen die ook in games te vinden zijn. Denk aan:

Die must have van 'Streaks' bleek achteraf toch een puntje te zijn. Zie voor een uitleg waarom streaks een slecht idee zijn.

Schmeck is een webapplicatie die draait op alle hardware met een webbrowser, maar is geoptimaliseerd voor mobiele telefoons. (Voor de techniek achter de app, zie )

onderzoek
onderzoek
Development
12MB
Concepting 1 - Timelapse_compressed.mp4
Concepting 1 video
2MB
Concepting 2 - Timelapse_compressed.mp4
Concepting 2 video
4MB
Concepting 3 - Timelapse.mp4
Concepting 3 video
66KB
Probleemanalyse.pdf
pdf
447KB
Concept Document.pdf
pdf
Concepting sessie 1, Futuris project - Laatste Groepje
Concepting sessie 1, Futuris project - Laatste Groepje
Concepting sessie 3, Futuris project - Laatste Groepje
Schmeck app logo