Portfolio S6 Arne Reijntjes
  • Homepage portfolio
  • Handpicked
    • Handpicked
      • Thetford
        • Onderzoek
        • Concepting
      • VDH
  • Futuris
    • Futuris
      • Leeswijzer - Futuris
      • Onderzoek
      • Concepting
      • Design
      • Development
  • Greenhouse
    • Greenhouse
      • Leeswijzer - Greenhouse
      • Concept
      • Onderzoek
      • Marketing
      • Design en UX
      • Professionele houding
  • The Distrikt
    • The Distrikt
      • Leeswijzer - The Distrikt
      • Concept
      • Onderzoek
      • Trends
      • Business & Marketing
      • UX
      • Development
      • Communicatie
      • Oordeelsvorming
      • Professionele houding
Powered by GitBook
On this page
  • Een functionerend design
  • Design guidelines
  • Uiteindelijke app design

Was this helpful?

  1. Futuris
  2. Futuris

Design

In ons groepje hebben we allemaal designs gemaakt voor de Schmeck-app die we zouden gaan maken.

PreviousConceptingNextDevelopment

Last updated 6 years ago

Was this helpful?

Werkplaats, Bieb onderzoek

Een functionerend design

Omdat cliënten positief beloond moeten worden voor goede daden, ben ik voor mijn ontwerp van de applicatie uitgegaan van een kleurrijke omgeving en speelse iconen. Ik wilde het wel strak houden en bepaalde design-guidelines aanhouden, zodat het wel bekend voelt en serieus is.

Het home scherm moest overzichtelijk zijn en algemene data tonen. Belangrijke dingen die meteen te zien moesten zijn:

  • Profiel gegevens

  • Huidig level van de cliënt

  • Beste/recente prestaties

  • Beloningen die in te dienen zijn

  • Het aantal schmeckles dat de cliënt heeft.

Als je een achievement hebt behaald, komt dit een een groot kleurrijk scherm te staan met eventuele verbeteringen op wat je zojuist behaald hebt. Zo wordt een cliënt gemotiveerd om steeds door te gaan.

Je hebt 500 schmeckles verdiend? Probeer er nu 1000 te verdienen!

Als zo'n scherm er speels uitziet, is het ook iets om naar vooruit te kijken en wordt de cliënt getriggerd om achievements te blijven halen.

In het scherm van alle achievements krijgt de cliënt een handig overzicht van wat hij al behaald heeft en hoeveel XP hij hiervoor heeft verdiend. Verder staan er wat algemene gegevens zoals het huidige level dat hij heeft bereikt.

Design guidelines

Ik ben uitgegaan van een aantal basis principes bij het ontwerpen van de applicatie voor een geoptimaliseerde gebruikerservaring. De meeste elementen en opbouw zijn genomen van Human Interface Guidelines van Apple en Material Design van Google.

Menu

Linksboven staat een hamburger icoon waar gebruikers op kunnen klikken om een menu te openen snel naar een pagina te navigeren. Dit wordt veel gebruikt in allerlei verschillende apps, dus er is met vrij hoge zekerheid te zeggen dat dit een werkende manier is voor een menu. Voorbeelden: Google apps, Apple apps

App bar

Onderin het scherm staat een balk met opties om subpagina's te openen. Dit is voor snelle navigaties tussen pagina's die in dezelfde categorie zitten, maar niet per se een ander item in het menu nodig hebben. Voorbeelden: Instagram, Netflix

Uiteindelijke app design

We zijn helaas niet voor mijn volledige ontwerp gegaan, maar er zijn wel elementen overgedragen naar mijn ideeën.

Home screen van de Schmeck app
Achievement screen van de Schmeck app
Achievements screen van de Schmeck app